«Інклюзія – це про повагу до людськоїгідності,бо вона єджерелом прав людини»

/Files/images/novini/foto2020/01112020/Ресурсна_кiмната__у_Баришiвс_кому_НВК_1.jpg

На сьогоднішній день в Баришівській ОТГ функціонує 17 закладів освіти (загальної середньої та дошкільної) з інклюзивним навчанням, в яких здобувають освіту 37 дітей з особливими освітніми потребами.

Для якісної організації навчально-виховного процесу у 2020 році було створено 3 ресурсні кімнати у таких навчальних закладах: Баришівський НВК, Рудницький НВК, Волошинівський НВК ім Р. Лужевського.

Ресурсна кімната - це спеціально організований простір для розвитку дитини та гармонізації її психоемоційного стану, вона розділена на зони: навчально-пізнавальна та побутово-практична. За потреби асистент вчителя/вихователя може продовжити урок/заняття в ресурсній кімнаті, а також для проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом, вчителем-логопедом та вчителем-дефектологом.

/Files/images/novini/foto2020/01112020/Ресурсна_кiмната__у_Рудниц_кому_НВК.jpg

Обладнання для ресурсних кімнат було закуплено за кошти державної субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, залишків державної субвенції 2019 року на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, а також у співфінансуванні коштів місцевого бюджету.

Інклюзія дає змогу кожній дитині реалізувати своє право на освіту, максимально розкрити освітній і особистісний потенціал та подолати бар’єри соціалізації.

Далі буде… Планується відкриття нових ресурсних кімнат та вдосконалення існуючих. Директор ІРЦ Л.А.Богдан

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

02 листопада 2020 року ДНЗ ясла-садок «Промінь» комбінованого типу Баришівської селищної ради відновив свою освітню діяльність після 14 денного карантину. Станом на 02.11.2020р. у закладі працюють 5 вікових груп (кількість дітей 51) із 7, що пов’язано із наявністю працівників (з 12 педпрацівників - на лікарняному – 2 особи, з обслуговуючого персоналу – 6 осіб). Виходячи із вказаної ситуації, тимчасово об’єднані група «Калинка» із групою «Квіточка», група «Ромашка» із групою «Сонечко», у групах відповідно по 15 дітей в групі «Сонечко» та 6 дітей у групі «Квіточка», у кожній із груп працюють по 3 особи: вихователь, асистент вихователя та помічник вихователя.

Вихованці та працівники прийняті до закладу відповідно до вимог Постанови Державного санітарного лікаря України від 22.09.2020 №55 після проходження температурного скринінгу на вході до ДНЗ та дезінфікування рук відповідно дорослим – спиртовим, а дітям - без спиртовим дезінфікувальним засобом. Серед учасників освітнього процесу відсутні особи із ознаками респіраторних захворювань.

У приміщенні проводяться протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей, та запобігання поширенню короно-вірусної інфекції.

Враннішній прийом дітей та повернення їх батькам у вечірні години проводиться помічником вихователя за межами будівлі, вихованці зранку передаються вихователю на окремому майданчику.

Протягом дня через 4 години проводиться повторний температурний скринінг, заміна тканинних масок та інші заходи відповідно до вимог Постанови Головного державного санітарного лікаря №55.

Здійснено замовлення продуктів, які швидко псуються (масло, яйця, молочні продукти), вони 02.11.2020р. будуть завезені постачальником протягом дня, хліб привезений зранку.

У приміщенні закладу забезпечена стабільна температура - 20оС

Станом на 02.11.2020р. у закладі залишаються тимчасово непрацездатними 8 осіб: 7 чекають результатів, повторного тестування ,1 – захворівши - здала тест – результат ще не відомий. Серед вихованців – хвора 1 дитина: Вітковська Софія – 2015 року народження - знаходиться на самоізоляції.

У зв’язку із карантинними обмеженнями вхід до закладу заборонено, для забезпечення зв’язку батьків з адміністрацією та працівниками груп на вході розміщено інформацію про телефони працівників .

Завідувач ДНЗ Л.М.Білоус

-------------------------------------------------------------------------------

/Files/images/nformatsya/IMG_20201027_133229.jpg


Коли батьки помічають або їм говорять лікарі, що розвиток їхньої дитини іде не за віковими нормами, перше, що виникає в їхній голові: "Куди звернутися?". Наша відповідь: "До інклюзивно-ресурсного центру." В нашому центрі ви можете отримати консультацію, заняття з відповідними фахівцями (вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом та практичним психологом), пройти обстеження за сучасними європейськими методиками БЕЗКОШТОВНО та відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. Всі фахівці мають вищу освіту, значний досвід роботи з дітками та постійно вдосконалюються (участь у вебінарах, семінар та проходження різних навчань). Ми використовуємо лише перевірені та дієві методики.

Якщо ви маєте будь-які сумніви не чекайте доки дитина "переросте" їх, рання кваліфікована корекція допоможе досягти бажаних результатів.

Ку інклюзивно-ресурсний центр Баришівської селищної ради є державною установою.

Матеріально-технічна база центру поповнюється за рахунок місцевого бюджету та спонсорів (ТОВ УІФК-Агро, ТОВ "Агро-С", ТОВ "Старинська птахофабрика").

------------------------------------------------------------------------------------------

З метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, надсилаємо для неухильного дотримання Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в деяких закладах фізичної культури. (вкладення 47)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Направляємо до відома та виконання, постанови головного державного санітарного лікаря України від 30.07-2020 № 42 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах освіти в період карантину в зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» та від 30.07-2020 № 43 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій шодо організації протиепідемічних заходів у дитячих закладах оздоровлення та під починку на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)». (у вкладенні)

----------------------------------------------------------------------

ПОЛОЖЕННЯ
про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти Баришівської селищної ради Київської області. (у вкладенні)

-----------------------------------------------------------------------------

Відділ освіти, молоді та спорту Баришівської селищної ради інформує, що функціонує Національна гаряча лінія, діяльність якої забезпечує Громадська організація «Ла-страда Україна». Наразі Національна дитяча гаряча лінія надає консультації в телефонному та онлайн-режимах в будні дні з 12:00 до 20.00 год.: короткий номер 116111 (безкоштовно з мобільних телефонів), 0800500225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

На Національній дитячій "гарячій лінії" Центру «Ла Страда-Україна» консультують компетентні у дитячих питаннях психологи, юристи та соціальні працівники. Коло питань, з яких вже надаються консультації, досить широке і було сформовано на основі отримуваних останніми роками запитів від абонентів. Основні теми, з яких консультують на Національній дитячій «гарячій лінії», - насильство над дітьми та жорстоке поводження з ними у сім’ї та з боку оточення, психологічні проблеми, негаразди у стосунках з дорослими та однолітками, майнові права дітей, питання встановлення опіки, а також булінг і безпека в Інтернеті.

Що таке "булінг" та чому про нього треба знати всім батькам

Булінг – це відносно новий термін для пересічного громадянина, зміст якого кожен із нас не просто знає, а в більшості випадків стикався з цим явищем у дитинстві. Під терміном "булінг" слід розуміти агресивну поведінку щодо окремої особи або групи осіб, з метою приниження, домінування, фізичного чи психологічного самоствердження.

Булінг може проявлятись у вигляді психологічного тиску (образи, приниження, погрози, ігнорування тощо) та фізичних знущань (удари, поштовхи, принизливий фізичний контакт, побиття та інше). Не рідко фізичний і психологічний тиск об’єднуються.

Від булінгу страждають і агресори, і жертви. Всі вони переживають емоційні проблеми, не вміють будувати стосунки з людьми, мають проблеми психо-емоційного розвитку. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

Як зрозуміти, що дитина є жертвою булінгу

  • Діти, які страждають від булінгу, можуть не хотіти йти до школи або ж можуть плакати, вигадувати хворобу у шкільні дні.
  • Вони не беруть участь у спільній класній діяльності, соціальних заходах.
  • Часто у дитини змінюється поведінка: вона усамітнюється, поводить себе незвичайно.
  • Дитина починає губити гроші або речі, приходить додому у порваному одязі чи з поламаними речами. Коли ви її запитуєте, що трапилося - не можуть реалістичо пояснити.
  • Може почати говорити про те, що кине школу, пропускає заходи, в яких приймають участь інші учні.
  • Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.
  • Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.
  • Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.
  • Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Скільки дітей страждають від булінгу

За статистикою, 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього. В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець».

У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути непривітними до інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів — діти починають один одного травити. А справжній булінг почнеться у середній школі — з 10-11 років — вік входження у підліткову кризу.

Обов’язок шкільного психолога, вчителя — виявити лідера, схильного ініціювати цькування інших проводити, вести з ним дружні бесіди, виробляючи толерантність.

Чому діти стають жертвами булінгу

Психологи визначають декілька основних причин:

  • Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.
  • Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти - нещасна, хвора, росте без батька...Школа і садок — каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.
  • Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Булінг в цифрах

За дослідженнями UNISEF, 40% дітей ні з ким, зокрема і з батьками, не діляться своїми проблемами. Сором'язливі та спокійні діти стають жертвами булінгу вдвічі частіше за однолітків, які відкриті до спілкування. Більшість дітей ображають за те, що вони одягнуті не так, як інші, говорять або поводяться не так, як основна група.

44% дітей, якщо стають свідками булінгу, просто спостерігають, оскільки бояться за себе.

Що робити батькам

  • У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.
  • Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.
  • Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.
  • Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.
  • Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.
  • Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися після уроків тощо).
  • Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/однокласника.
  • Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.
  • Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до школи.
  • Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.
  • Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у школі: до шкільного психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.
  • Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.
  • Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.
  • Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

Що робити вчителям

Завдання вчителів - відслідковувати ситуацію в класі. Спеціалісти -конфліктологи пропонують дуже корисне завдання, яке допомагає визначити, чи є в колективі діти, які перебувають в ситуації жертви.

Перед початком уроків попросіть кожну дитину на аркуші паперу написати прізвища чотирьох дітей, з якими вона хоче сидіти поруч за партою. А також прізвище того, кого вона вважає своїм найкращим другом. Коли вчитель проаналізує результати, то легко помітить, кого з дітей «забули», не згадали зовсім.

Цей метод має назву «розстановка сил». Завдяки йому можна дослідити комунікацію в колективі й дізнатися, хто в класі жертва, хто агресор, хто є неформальним лідером, а від кого відвернулися однолітки.

Як допомогти дитині-агресору

Дитині, яка булить інших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ваша дитина - агресор, радимо:

  • Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це".
  • Уважно вислухайте дитину і зосередьтеся на пошуку фактів, а не на своїх припущеннях.
  • Не применшуйте серйозність ситуації такими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".
  • Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.
  • Діти, які булять, заперечують це так довго, як тільки можуть. Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може завдати шкоди не тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників.
  • Дайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство.
  • Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.
  • Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення.
  • Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.
  • Агресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки. Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.

Чому важливо вчасно відреагувати

Булінг впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті.

Ті, хто піддаються булінгу:

  • втрачають відчуття емоційної та фізичної безпеки, довіри до місця, у якому мають перебувати щодня;
  • відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань;
  • втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності;
  • втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчуванням (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).

Ті, хто булять:

  • частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;
  • частіше беруть участь у бійках, причетні у вандалізмі, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин.

Ті, хто вимушені спостерігати:

  • часто страждають від відчуття безпорадності, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь;
  • потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати школу.

Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід, що робить проблему найпоширенішою причиною звернень до дитячого психолога.

Кiлькiсть переглядiв: 81